[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
V-RODDERS • Vis emne - Nyt projekt

Nyt projekt

v-rods projekter og færdige biler

Nyt projekt

Indlægaf Henrik » tirs 04 mar, 2014 13:13

Hej,

Jeg har fået fingrene i dette projekt: viewtopic.php?f=6&t=81

Der er selvfølgelig en masse arbejde - men det jeg er mest nervøs for, er om det overhovedet kan komme på plader. Min plan er at forsøge at få den synet på "lovlig" vis. Dvs. Jeg vil lave alt efter foreskrifterne istedet for at satse på at den "bare" går igennem.

1) Kan man forvente at en hvilken som helst synsmand kender alle regler - gældende for alle årgange? Vil nødigt have den kasseret pga. uvidenhed synsmanden.
2) Hvordan finder jeg selv ud af hvilke regler der gælder? Eks. lygters placering, seler, skræme mv.?
3) Der er en svensk type 1 bund på nu. Er det en fordel - eller skal jeg hellere få fat en dansk? (jeg ved der skal betales afgift uanset hvad)
4) Er der nogle årgange (på bunden) - som er nemmere at få igennem? Eks. i 60' ? eller er det det samme med en 70' bund?

Alle relevante kommetarer er velkomne,

Mvh, Henrik
Henrik

Re: Nyt projekt

Indlægaf JakobM » tirs 04 mar, 2014 16:57

velkommen til.

Jeg står i samme situation som dig, jeg er bare lidt længere fremme hvad angår spørgsmål.

1. Nej, der er ikke alle der ved besked, hvor i landet bor du?

2. http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/D ... K2013.ashx

3. Nej, men du skal have papir på den bund, ellers kan den ikke blive dansk indregistreret.

4. Du skal holde dig fra 1302 og 1303 bunde, det vil sige hold dig til start 1950 til sidst 1960'erne.
JakobM

Indlægaf Henrik » tirs 04 mar, 2014 18:53

Jeg er fra Brøndby...

Kørte lige forbi den lokale synshal på vej hjem. Han blev ligbleg da han hørte hvad jeg havde gang i. Han mente jeg skulle tage kontakt til Trafikstyrelsen.

Hvor du i processen?

Mvh, Henrik
Henrik

Indlægaf JakobM » tirs 04 mar, 2014 20:20

Jeg er nået der til hvor jeg skal til at tale med en synsmand der har forstand på v-rods, og ved hvad han taler om.
Det er hans svar der bestemmer om jeg skal til at snitte i min VW næste weekend.
Planen er at han kan guide mig med hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan få synet uden at skulle have en test fra f.eks Tüv til 50.000,-

Jeg er lige som dig interesseret i at den skal være lovlig.
Men til forskel fra dit projekt, så er min et mere typisk v-rod projekt med et vw karos.

Du kan se mit projekt her viewtopic.php?f=6&t=88

Men det er den rigtige vej at gå, det som du gør nu.
Du kan evt melde dig ind i en VW klub, hvor der er nogen der kan hjælpe dig.
Men har du et spørgsmål er du velkommen til at stille det her.
JakobM

Indlægaf jj » tirs 04 mar, 2014 21:55

Velkommen til Henrik :D

Først vil jeg give Jacob ret i hans svar til dine 4? :D

Dernæst har jeg et par spørgsmål til dit projekt

Er det en opkortnet bund eller org længede

Hvis det på org længede kan du ligeså godt stoppe nu, for det for du ikke synet i dk uden den skal testes i hoved og røv=mange penge og ved faktisk ikke om det så bliver til en kitcar.

Hvis den er kortet er det bare en anderledes buggy, og så skal du bare havde godkendelsen fra werket som lægger herinde.

Som du har opdaget er det ikke alle synsmænd der ved nået om ombyggede biler, og så sender de dig bare videre i systemet , men kan snakke med min synsmand når du har fortalt lidt om dine planer, og så ved det meget mere:)
Life's tough... But it's tougher if you don't drive a VROD!!!!
Brugeravatar
jj
Administrator
Administrator

Indlægaf Henrik » ons 05 mar, 2014 10:36

Hej,

Sorry JJ - jeg har jagtet dig lidt :-)

Jeg har købt Curths projekt som har være lidt omkring bla. IBA200 mfl.

Jeg har pt. planer om at den skal over på en dansk kortet 1961 bund.

Skal den specifikke afkortning dokumenteres - eller er det nok at henvise til nogle generelle godkendelser?

Jeg kører gerne til Næstved for råd og vejledning og også gerne syn - hvis bare jeg ved at det er en synsmand der har styr på sagerne...

Mvh, Henrik
Henrik

Indlægaf JakobM » ons 05 mar, 2014 18:07

Se under Diverse godkendelser - viewforum.php?f=5

Der har du hvad du skal bruge.
JakobM

Indlægaf vsmeden » tors 20 mar, 2014 04:15

hay hvis de ikke hAR LAVET FOR MEGET OM ER DEN LAVET PÅ EN 272 OPKORTET BUND der er den mulighed for papir på den hvis der stadig er steld nummer i den at få en das dato og så søge om papirene hvilket bliver afslået men får tiladelse til at køre til syn og betale afgift bunden er oprendelig dansk den var mit 2 forsøg på en v rod mener jeg det var
vsmeden

Geografisk sted: norfyn

Indlægaf jj » tors 20 mar, 2014 08:20

han købt din istedet for, Lasse, eller en anden af dine :D :D :D
Brugeravatar
jj
Administrator
Administrator

Indlægaf Henrik » tors 20 mar, 2014 08:30

Ang. Den jeg har købt af Lasse, Så har jeg fået Synsmanden til at checke hvordan den ser ud i Skat's system.Han mener at den står rigtig med de rigtige tilladelser osv, så det bør være muligt at få den tilbage på hvide plader. Så pt. Ser det ok ud....

PS. JJ Kan du ændre mit brugernavn til Henrik_K - så jeg har samme på navn her som på VWnettet?
Henrik

Indlægaf jj » tors 20 mar, 2014 16:24

Dit brugernavn er ændret til Henrik, du kan ikke bruget andet en tal og bogstaver i brugernavn her i forumet, desværre :D
Brugeravatar
jj
Administrator
Administrator

Tilbage til danske v-rodders